Liity jäseneksi, se kannattaa!

Jäsenet ovat Keliakiajärjestön kantava voima ja toiminnan tukipilari. Keliakiaa sairastavista 61 % kuuluu keliakiayhdistyksiin. Tällä hetkellä (2013) jäseniä on noin 20 500. Henkilöjäsen liittyy yleisimmin oman asuinalueensa keliakiayhdistykseen.

Keliakiajärjestön jäsenenä saat aina uusimmat tiedot keliakiaan ja sen hoitoon liittyvistä asioista ja saat käyttöösi monipuoliset jäsenetumme. Liittyessäsi keliakiayhdistyksen jäseneksi saat tuhdin liittymispaketin, johon kuuluvat mm. Keliakia kumppanina – ensitieto-opas, tervetulokirje ja uusin Keliakia-lehti sekä gluteenittomien tuotteiden esitteitä.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan yhdistyksesi toimintaan, esimerkiksi jäsentilaisuuksiin, luento- ja neuvontatapahtumiin, leivontailtoihin, jauhopiireihin, retkille, matkoille, liikuntatapahtumiin, myyjäisiin, toritapahtumiin, kesäpäiville ja messuille.

Keliakiayhdistykset järjestävät eri puolilla Suomea monenlaista toimintaa, johon kannattaa tutustua ja mennä mukaan.

Voit liittyä keliakiayhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomakkeen, joka löytyy Keliakialiiton verkkosivuilta tai soittamalla Keliakialiittoon, puh. (03) 2541 300. Sähköpostitse voit liittyä lähettämällä viestin osoitteeseen jasenpalvelut(at)keliakialiitto.fi.

Jäsenmaksu on 25 euroa/vuosi sisältäen mm. Keliakia-lehden viisi numeroa/vuosi. Muista jäseneduista tarkemmin.

Perhejäsenyys

Alle 18-vuotiaat lapsikeliaakikot voidaan joko liittää samassa taloudessa asuvan varsinaisen jäsenen perhejäseneksi, jolloin ei ole jäsenmaksuvelvoitetta, tai lapsi voi olla myös itse varsinainen jäsen, joka maksaa jäsenmaksun.

Suosittelemme, että keliaakikkolapset liitettäisiin joko varsinaisiksi tai perhejäseniksi, jotta lapsen tiedot näkyvät jäsenrekisterissämme ja voimme esim. lähettää lapselle postia yhdistyksen tai liiton järjestämästä lastentoiminnasta ym.