Gluteenitonta arkiruokaa terveellisesti ja edullisesti -kurssi - Kuhmo

Kurssi on suunnattu keliaakikoille ja muille gluteenitonta ruokavaliota noudattaville sekä heidän ystävilleen ja perheenjäsenilleen. Kurssilla keskitytään erityisesti edulliseen ja terveelliseen gluteenittomaan ruokaan.

Kurssia suositellaan myös ruoanlaiton ammattilaisille (kokeille, keittäjille, pitopalveluille, jne.). Kaikki aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan!

Ruoanlaiton ja leivonnan lisäksi ilta sisältää tietoa keliakiasta ja gluteenittomasta ruokavaliosta. Kurssilla saadaan myös tietoa tärkeästä puhtausasiasta ja opastusta kontaminaatioiden välttämiseen. Osallistumismaksu 0€ (peruutusmaksu 5€), ammattilaisilta 20€ (sisältää todistuksen). Sitovat ilmoittautumiset 23.4. mennessä 050 597 1604 tai kainuu.keliakia@gmail.com. Ilmoittautuessa ilmoitettava nimi, noudatettava dieetti (gluteeniton/ei vehnätärkkelystä, laktoosi-intoleranssi, yms.) ja mahdolliset toiveet. Maksu tulee suorittaa Kainuun keliakiayhdistyksen tilille FI62 4600 0010 5188 64, viitteeksi oma nimi ja paikkakunta. Kaikki valmistettavat ruoat ja leivonnaiset ovat gluteenittomia ja muut erikoisruokavaliot huomioidaan mahdollisuuksien mukaan. Kurssin kouluttajina toimivat Tuula Kärnä Variskankaan Martoista ja Tarja Karjalainen Kainuun keliakiayhdistyksestä.