Yhdistys 25-vuotta

Kainuun keliakiayhdistyksen 25-vuotisjuhlaa vietettiin Kainuun Kansanpirtillä lauantaina 10.10.2020. Tilaisuudessa luennoi etänä LT Juha Taavela keliakian liitännäissairauksista ja pitkäaikaishaitoista. Luennon jälkeen Panu Korkkola (mies ja kitara) esitti Eino Leinon/ Vesa-Matti Loirin Nocturnen ja Lapin kesän. Seuraavaksi Keliakialiiton toiminnanjohtaja Ilkka Repo piti etänä puheen ja esitti Keliakialiiton terveiset ja tämän jälkeen palkittiin ansioituneita yhdistystoimijoita. Keliakialiiton pronssisen ansiomerkin saivat Kyösti Haataja, Antero Meriläinen ja Heli Itkonen sekä hopeisen ansiomerkin Ulla Kaipainen ja Airi Heikkinen. Ansiomerkit jakoivat yhdistyksen puheenjohtaja Tarja Karjalainen ja sihteeri Aino Uppa. Lopuksi juotiin kakkukahvit.